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무선 인터넷의 成長과 그 成功 戰略에 관한 事例硏究

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Alternative Title
Success Factors of Mobile Internet Business:A Case of NTT DoCoMo's i-mode
Abstract
현재 전세계를 네트워크로 연결시키고 있는 전화는 현대인의 생활에 필요불가결한 기본적인 퍼스널 커뮤니케이션 수단이 되고 있다. 나아가 인터넷으로 대표되는 것과 같이 컴퓨터의 기술혁신과 네트워크 진보로 인해 지금까지의 전화와 같은 음성(Voice)만이 아니라, 다양한 데이터와 영상(Non-voice)까지도 교환할 수 있게 되었다.

이러한 가운데 근래의 무선통신과 휴대전화, PDA 등 모바일(Mobile) 통신의 급속한 발달은 지금까지 특정 장소에 고정된 네트워크와 단말기기의 장소적 제약을 한꺼번에 해소시키는 결정적인 역할을 하였다. 그로 인해 개인과 기업의 정보활동 범위는 변모되어 현재는 「모바일 문화」라고 까지 할 수 있는 새로운 정보문화가 창조되고 있다.

본 논문에서는 무선 인터넷분야에서 세계 최대의 유저(User)를 확보하고 있는 NTT DoCoMo의 i-mode 서비스에 초점을 맞추어 무선 인터넷의 성공전략과 미래상에 대해 살펴보도록 한다.
In Japan, DoCoMo's wireless Web phones are all the rage. Now it's taking its cutting-edge technology global. Today the cellular giant has sixteen million customers who use their sleek i-mode phones to scan the Web. And that number is growing by 50,000 a day. Salarymen, housewives, and Tokyo teens are using the cell phones to surf the Web, send e-mail, swap photos of one another, download horoscopes, and even play with that adorable cyberfeline Hello Kitty. It is hardly an exaggeration to say that DoCoMo's i-mode phones have the potential to become the biggest consumer phenomenon to emerge from Japan since Sony's Walkman in the early 1980s. In this paper I would like to examine the Success Factors of NTT DoCoMo's i-mode.
In Japan, DoCoMo's wireless Web phones are all the rage. Now it's taking its cutting-edge technology global. Today the cellular giant has sixteen million customers who use their sleek i-mode phones to scan the Web. And that number is growing by 50,000 a day. Salarymen, housewives, and Tokyo teens are using the cell phones to surf the Web, send e-mail, swap photos of one another, download horoscopes, and even play with that adorable cyberfeline Hello Kitty. It is hardly an exaggeration to say that DoCoMo's i-mode phones have the potential to become the biggest consumer phenomenon to emerge from Japan since Sony's Walkman in the early 1980s. In this paper I would like to examine the Success Factors of NTT DoCoMo's i-mode.
Author(s)
김광희
Issued Date
2000
Type
Research Laboratory
URI
https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/3614
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024146
Alternative Author(s)
Kim, Kwang-Hee
Publisher
경영학연구논문집
Language
kor
Rights
울산대학교 저작물은 저작권에 의해 보호받습니다.
Citation Volume
7
Citation Number
2
Citation Start Page
157
Citation End Page
184
Appears in Collections:
Research Laboratory > Journal of management
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