인터넷 쇼핑시 고객만족에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
- Alternative Title
- A Study on the Factors Affecting Consumer Satisfaction in Internet Shopping
- Abstract
- 본 논문은 인터넷상의 소비자의 구매활동에 대한 포괄적인 연구가 필요하다는 인식을 바탕으로 고객만족에 초점을 맞춰 인터넷상에서의 쇼핑시 고객만족에 영향을 미치는 요인을 검토하였다. 이를 위해 고객만족과 관련된 이론과 인터넷 쇼핑의 맥락에서 수행된 실증적 연구들을 고찰하였다. 이를 토대로 주요 만족요인들을 중심으로 연구 과제를 도출하고 향후 연구방향에 대하여 논의하였다.
This paper deals with the factors influencing satisfaction of internet shoppers. It reviews related constructs and current empirical studies for suggesting research agenda. It includes some key variables such as perceived risk, interaction, information, entertainment, shopping value, involvement, and trust. Some directions of further research are proposed.
This paper deals with the factors influencing satisfaction of internet shoppers. It reviews related constructs and current empirical studies for suggesting research agenda. It includes some key variables such as perceived risk, interaction, information, entertainment, shopping value, involvement, and trust. Some directions of further research are proposed.
- Author(s)
- 박종희
- Issued Date
- 2002
- Type
- Research Laboratory
- URI
- https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/3636
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024625
- 공개 및 라이선스
-
- 파일 목록
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.