자동차 포탈 사이트의 비즈니스 모델 연구
- Alternative Title
- A Study on the Business Model for Car Portal Site
- Abstract
- 인터넷에서의 비즈니스 전개는 그 특성상 시간과 공간에 구애받지 않는다는 장점이 있다. 또한 포인트 마케팅이 가능하여 이러한 장점을 이용하려는 기존의 오프라인 기업들과 온라인의 인터넷 기업들이 인터넷 비지니스(E-business) 사업에 뛰어들고 있다 오프라인 기업들의 경우, 시장의 제약성에서 탈피하고자 인터넷을 마케팅 수단으로 인식하고 영역을 넓히고 있는 실정이다.
최근에는 여러 부문 중, 자동차 부문에 대한 인터넷 비지니스(E-business)의 관심이 고조되고 있으며 기존의 인터넷 기업들과 제조업체들간에 인터넷 시장에 대한 진입으로 경쟁이 치열해지고 있다.
본 연구에서는 기존의 일반적 비즈니스 모델을 분석하고, 자동차 포탈 사이트의 비즈니스 모델에 대해 논의한다. 인터넷 기업들이 가지는 제약성인 오프라인에서의 활동성을 강화하고, 인터넷 사용자에게 고수준의 논리적/물리적 서비스를 동시에 제공할 수 있는 자동차 포털 비즈니스 모델을 제시하고자 한다.
이러한 연구를 통해, 자동차 포탈 사이트의 활동방향과 인터넷 비즈니스 모델에 대한 이해도를 높일 수 있으며, 웹 사이트의 개발에도 도움을 줄 수 있을 것으로 기대된다.
Off line company recognize the internet as the marketing tool to overcome the limitation of the market. Above all, the company related to the car industry has a keen interest in E-Business.
In this paper, we investigate general business model and propose a new business model of car portal which is integrated on-off support with physical-logical service of the high level for customer.
We expect that this business model give a help to understand about E-business Model and develop the various E-business model.
Off line company recognize the internet as the marketing tool to overcome the limitation of the market. Above all, the company related to the car industry has a keen interest in E-Business.
In this paper, we investigate general business model and propose a new business model of car portal which is integrated on-off support with physical-logical service of the high level for customer.
We expect that this business model give a help to understand about E-business Model and develop the various E-business model.
- Author(s)
- 우성진; 이민우; 박주철
- Issued Date
- 2001
- Type
- Research Laboratory
- URI
- https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/3931
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024675
- 공개 및 라이선스
-
- 파일 목록
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.