사이버공간 소비자정보의 현황과 발전방향
- Alternative Title
- Development of Consumer Information in Cyberspace
- Abstract
- 이 논문은 사이버사회의 특성을 살펴보고 현재 우리나라의 정부기관, 교육기관, 민간소비자단체 등이 사이버공간에서 제공하고 있는 소비자정보의 내용을 분석하여 평가하기 위하여 공정거래위원회, 대한주부클럽연합회, 소비넷, 소비자문제를 연구하는 시민의 모임, 서울시 산업경제 정보통신망, 서울대 소비자정보실, 한국소비자보호단체협의회, 한국소비자보호원이 운영하고 있는 홈페이지를 방문하였다. 사이버공간이 가지고 있는 장점을 살려서 효율적으로 소비자정보를 제공할 수 있는 방안에 관하여 논의를 하였다.
In cybersociety we satisfied our needs with the information consumption. Thus the consumer related organizations are endeavoring to develop the consumer information system in cyberspace. This paper surveyed the Homepages of 8 organizations that present consumer information, criticized the content and discussed the consumer information presentation system in cyberspace.
In cybersociety we satisfied our needs with the information consumption. Thus the consumer related organizations are endeavoring to develop the consumer information system in cyberspace. This paper surveyed the Homepages of 8 organizations that present consumer information, criticized the content and discussed the consumer information presentation system in cyberspace.
- Author(s)
- 서정희; 성종희
- Issued Date
- 1999
- Type
- Research Laboratory
- URI
- https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/4431
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024254
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