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사이버공간 소비자정보의 현황과 발전방향

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Alternative Title
Development of Consumer Information in Cyberspace
Abstract
이 논문은 사이버사회의 특성을 살펴보고 현재 우리나라의 정부기관, 교육기관, 민간소비자단체 등이 사이버공간에서 제공하고 있는 소비자정보의 내용을 분석하여 평가하기 위하여 공정거래위원회, 대한주부클럽연합회, 소비넷, 소비자문제를 연구하는 시민의 모임, 서울시 산업경제 정보통신망, 서울대 소비자정보실, 한국소비자보호단체협의회, 한국소비자보호원이 운영하고 있는 홈페이지를 방문하였다. 사이버공간이 가지고 있는 장점을 살려서 효율적으로 소비자정보를 제공할 수 있는 방안에 관하여 논의를 하였다.
In cybersociety we satisfied our needs with the information consumption. Thus the consumer related organizations are endeavoring to develop the consumer information system in cyberspace. This paper surveyed the Homepages of 8 organizations that present consumer information, criticized the content and discussed the consumer information presentation system in cyberspace.
In cybersociety we satisfied our needs with the information consumption. Thus the consumer related organizations are endeavoring to develop the consumer information system in cyberspace. This paper surveyed the Homepages of 8 organizations that present consumer information, criticized the content and discussed the consumer information presentation system in cyberspace.
Author(s)
서정희성종희
Issued Date
1999
Type
Research Laboratory
URI
https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/4431
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024254
Alternative Author(s)
Seo,JeongheeSeong,Jonghee
Publisher
생활과학논문집
Language
kor
Rights
울산대학교 저작물은 저작권에 의해 보호받습니다.
Citation Volume
1
Citation Number
1
Citation Start Page
13
Citation End Page
40
Appears in Collections:
Research Laboratory > Journal of human ecology
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