인터넷 의류 점포 속성의 중요도에 관한 연구
- Alternative Title
- Exploring the Importance of Internet Apparel Store Attributes
- Abstract
- 본 연구는 인터넷 의류 구매자들이 인터넷을 이용해 의류를 구매할 때 지각하는 인터넷 점포 속성에 대해 인터넷 설문조사를 이용하여 살펴보았다. 인터넷 점포 속성 요인은 상품정보, 구매 프로세스, 사이트 구성 및 디자인으로 나뉘었다. 인터넷 의류 구매 경험자들은 인터넷에서 의류를 구매한 경험이 없는 비구매자들과 비교해 대부분의 점포 속성이 더 중요하다고 지각하였다. 여성들과 미혼인 인터넷 이용자, 25세 이하 이용자들은 남성, 기혼, 25세 이상 이용자들과 비교해 상품정보와 관련된 속성이 중요하다고 지각하였다.
This study explored the differences between Internet apparel purchasers and non-purchasers in terms of the importance of Internet apparel store attributes. Data were obtained from an Internet survey of a Internet apparel store in Korea. Internet apparel attributes were categorized in three factors: merchandise information, service process, navigation/site design. Purchasers put more importance on merchandise importance than non-purchasers. For sex, marital status, and age variables, there were significant differences in product information factor.
This study explored the differences between Internet apparel purchasers and non-purchasers in terms of the importance of Internet apparel store attributes. Data were obtained from an Internet survey of a Internet apparel store in Korea. Internet apparel attributes were categorized in three factors: merchandise information, service process, navigation/site design. Purchasers put more importance on merchandise importance than non-purchasers. For sex, marital status, and age variables, there were significant differences in product information factor.
- Author(s)
- 이미영
- Issued Date
- 2003
- Type
- Research Laboratory
- URI
- https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/4474
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024626
- 공개 및 라이선스
-
- 파일 목록
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.