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인터넷 의류 점포 속성의 중요도에 관한 연구

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Alternative Title
Exploring the Importance of Internet Apparel Store Attributes
Abstract
본 연구는 인터넷 의류 구매자들이 인터넷을 이용해 의류를 구매할 때 지각하는 인터넷 점포 속성에 대해 인터넷 설문조사를 이용하여 살펴보았다. 인터넷 점포 속성 요인은 상품정보, 구매 프로세스, 사이트 구성 및 디자인으로 나뉘었다. 인터넷 의류 구매 경험자들은 인터넷에서 의류를 구매한 경험이 없는 비구매자들과 비교해 대부분의 점포 속성이 더 중요하다고 지각하였다. 여성들과 미혼인 인터넷 이용자, 25세 이하 이용자들은 남성, 기혼, 25세 이상 이용자들과 비교해 상품정보와 관련된 속성이 중요하다고 지각하였다.
This study explored the differences between Internet apparel purchasers and non-purchasers in terms of the importance of Internet apparel store attributes. Data were obtained from an Internet survey of a Internet apparel store in Korea. Internet apparel attributes were categorized in three factors: merchandise information, service process, navigation/site design. Purchasers put more importance on merchandise importance than non-purchasers. For sex, marital status, and age variables, there were significant differences in product information factor.
This study explored the differences between Internet apparel purchasers and non-purchasers in terms of the importance of Internet apparel store attributes. Data were obtained from an Internet survey of a Internet apparel store in Korea. Internet apparel attributes were categorized in three factors: merchandise information, service process, navigation/site design. Purchasers put more importance on merchandise importance than non-purchasers. For sex, marital status, and age variables, there were significant differences in product information factor.
Author(s)
이미영
Issued Date
2003
Type
Research Laboratory
URI
https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/4474
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024626
Alternative Author(s)
Lee, Mi Young
Publisher
생활과학논문집
Language
kor
Rights
울산대학교 저작물은 저작권에 의해 보호받습니다.
Citation Volume
5
Citation Number
1
Citation Start Page
91
Citation End Page
100
Appears in Collections:
Research Laboratory > Journal of human ecology
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