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The Impact of Consumer Satisfaction, Site Brand and eWOM on Repurchase Intention in International Shopping- with Tmall International as the Background

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Abstract
With the development of the Internet, consumers can get a large amount of information quickly and accurately, which makes the switch cost and search cost of consumers continue reduce. For online sellers, how to retain customers and improve customer repurchase rate is important to increase sales and profits. In China, more and more consumers are not satisfied with buying domestic products and turn their attention to international famous-brand products. Therefore, in this environment, international shopping continues to develop. By asking people about international shopping experience in advance, combined with the characteristics of international shoppers, I set consumer satisfaction, site brand and eWOM as variables that affect repurchase intention.
The purpose of this study is to study how to improve customers' repurchase intention, in the international shopping, as well as the impact of utilitarian value and hedonic value on consumer satisfaction. The experimental platform of this study is Tmall International, the largest international shopping platform in China. The questionnaire is modified according to the previous research and combined with the actual situation of this study, through the wjx.com, and through Wechat, QQ and e-mail to send the questionnaire, and finally get the data. Questionnaires with no international shopping experience, missing answers, all the same answers or obvious rules in choosing answers will be deleted. Data analysis and conclusions were drawn based on the research results.
|네트워크의 발달로 소비자들은 대량의 정보를 빠르고 정확하게 얻을 수 있게 되었고, 이로 인해 소비자의 전환 비용과 검색 비용이 지속적으로 감소하고 있다. 온라인 판매자 입장에서는 고객을 어떻게 유지할 수 있는지, 고객 환매율을 높이는 것이 매출을 늘리고 이윤을 높이는 데 더욱 중요해 보인다. 중국에서는 국내 제품 구매에 만족하지 않고 국제 제품으로 눈을 돌리는 소비자들이 늘고 있다. 그래서 이런 환경에서 국제 쇼핑은 끊임없이 발전하고 있다. 국제쇼핑 경력이 있는 사람에게 미리 묻고 국제쇼핑 이용자의 특징을 결합함으로써 소비자 만족, 사이트 브랜드와 인터넷 평론을 재구매 의향에 영향을 미치는 변수로 도입했다.
본 연구의 목적은 국제 쇼핑에서 고객의 재구매 의향을 향상시킬 수 있는 방법을 연구하는 한편, 공리적 가치와 향락적 가치가 소비자 만족에 미치는 영향도 연구하는 것이다. 본 연구의 실험 플랫폼은 중국 최대 국제 쇼핑 플랫폼, 티몰 인터내셔널이다. 설문지는 이전 연구에 맞춰 본 연구 실태와 함께 수정한 후 xjx.com을 통해 제작되고 위챗, QQ, 메일을 통해 설문지를 보내 최종 데이터를 얻게 된다. 국제 쇼핑 경험이 없거나, 답이 빠지거나, 답이 전부 같거나, 답변을 선택하는 뚜렷한 법칙이 있는 설문지는 삭제될 것이다. 연구 결과를 바탕으로 데이터를 분석하여 결론을 도출한다.
Author(s)
전영
Issued Date
2020
Awarded Date
2021-02
Type
Dissertation
URI
https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/5655
http://ulsan.dcollection.net/common/orgView/200000363494
Alternative Author(s)
Tian Yong
Affiliation
울산대학교
Department
일반대학원 경영학과
Advisor
김도일
Degree
Master
Publisher
울산대학교 일반대학원 경영학과
Language
eng
Appears in Collections:
Business Administration > 1. Theses (Master)
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