디자인 자료의 분석 도구로서의 데이터마이닝 기법의 적합성 점검
- Alternative Title
- The suitability of a datamining method for the analysis tool of design-related data
- Abstract
- 특정 상품이 시장에서 타 상품과의 경쟁에서 이기기 위해서는 소비자 기호를 충족시키는 디자인이 중요한 요소이다. 소비자 기호를 분석하기 위해서 사용되는 회귀분석을 하기 위해서는 회귀분석모델을 설정하여야 한다. 회귀분석모델을 설정하기 위해서는 분석자료의 영역에 대한 지식과 회귀분석에 대한 지식이 필요하다. 이는 일반 분석자에게는 제약이 된다. 이 논문에서는 데이터마이닝 기법을 이용하여 회귀분석모델을 쉽게 할 수 있는 방법을 시도한다.
A design is a key factor of a product for the product to dominate against other products in a market. A regression methodology is used to analyse a consumer's trend in a market. A analyzer's knowledge of both the domain of a data and the regression methodology itself is the least requirement for a reasonable result of a regression. This may be a burden and sometimes hinder a layman from trying a regression. This paper proposes a method to integrate a dataminng technique into a regression methodology and to use a regression methodology with easy.
A design is a key factor of a product for the product to dominate against other products in a market. A regression methodology is used to analyse a consumer's trend in a market. A analyzer's knowledge of both the domain of a data and the regression methodology itself is the least requirement for a reasonable result of a regression. This may be a burden and sometimes hinder a layman from trying a regression. This paper proposes a method to integrate a dataminng technique into a regression methodology and to use a regression methodology with easy.
- Author(s)
- 이태경
- Issued Date
- 2002
- Type
- Research Laboratory
- URI
- https://oak.ulsan.ac.kr/handle/2021.oak/5397
http://ulsan.dcollection.net/jsp/common/DcLoOrgPer.jsp?sItemId=000002024097
- 공개 및 라이선스
-
- 파일 목록
-
Items in Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.